04 nov. Per què fer manteniment dels sistemes solars fotovoltaics, aerotèrmia, sistemes aïllats, etc.?
Pot semblar que un sistema solar fotovoltaic , no necessiti manteniment, només netejant-lo de tant en tant és suficient, Doncs bé, un sistema solar fotovoltaic, si bé no necessita un manteniment tan exhaustiu o puntual com el d’un motor d’explosió, ens evitarem molts disgustos si una o dues vegades a any un tècnic qualificat revisa el conjunt, no només netejant les plaques solars; hi ha connexions, cables, caixes, inversors, en alguns casos bateries, reguladors i sistemes de control i monitorització. Revistes especialitzades del sector com PV Magazine, en un article de fa uns mesos, adverteixen que les pèrdues per manca de manteniment a les instal·lacions fotovoltaiques d’autoconsum, és a dir les més senzilles del sector, són d’un 8’8% anual, tot això sense comptar amb el deteriorament prematur que un mal manteniment comporta i les possibles implicacions col·laterals indirectes que molt freqüentment hi ha, cosa que pot elevar a més del 10% les pèrdues. Mentre que el cost del manteniment, de mitjana se situa en un 5% anual del preu de cost de la instal·lació, i amb la tranquil·litat i seguretat que això dóna, sabent que la instal·lació rendeix al 100% del que està previst que rendeixi, fent-ne una instal·lació eficient i amb escasses possibilitats de costoses reparacions o fallades. Us recomanem la lectura d’aquest altre article que escrivim fa temps sobre el manteniment dels panells solars .
En conclusió, el manteniment preventiu en instal·lacions solars i/o aïllades, per no parlar dels sistemes d’aerotèrmia, és necessari i rendible econòmicament. Hi ha marques renomenades d’equips d’aerotèrmia que de portar un sistema de manteniment programat, estenen la seva garantia fins als 15 anys, en peces i mà d’obra, de manera que almenys durant aquests 15 anys, si un ha portat un manteniment programat, pot estar ben tranquil.
A Soma Gen Power som instal·ladors de panells solars a Lleida ia la resta d’Espanya, especialistes en energia solar i aerotèrmia i conscienciats en el manteniment. Us convidem a visitar la nostra secció de manteniment per conèixer el nostre sistema de manteniment programat, i la nostra secció d’ instal·lacions perquè conegueu algun dels nostres treballs.
En resum, quan decideixi realitzar una instal·lació tingui en compte també el manteniment i demani un pressupost complet a l’empresa a què encarregarà la instal·lació.
Demana pressupost sense compromís
A Soma Gen Power som instal·ladors de panells solars i de sistemes d’energia solar fotovoltaica a Lleida ia la resta de la península i et podem assessorar sense compromís per prendre la millor decisió.
També et convidem a visitar la nostra botiga on line de components per a instal·lacions d’energia solar SolarSoma .
No Comments